Michal Džugi
Michal Džugi je bloger, který publikuje na recesistických stránkách Přiznání Iluminátů.
Michal Džugi je bloger, který publikuje na recesistických stránkách Přiznání Iluminátů.
Kulturní noviny vznikly jako družstevní projekt v roce 2009, kdy se spojilo prvních 19 zakládajících členů družstva. Od června 2011 do června 2012 měly tištěnou podobu jako čtrnáctideník. Od července 2012 jsou dostupné v internetové verzi jako týdeník.
Více o záměrech družstevního projektu .
Na podzim 2018 jsme vyhlásili kampaň pro vydání bilanční knihy k desetiletí Kulturních novin. Zamýšleli jsme ji vydat před Vánocemi. Z několika důvodů (zpoždění v redakční přípravě i v získání financí) jsme museli odložit vydání po Novém roce. Ale knížka vyjde! Odpovědný redaktor Jiří Plocek dokončuje výběr z (tisíců) textů a začneme pracovat na přípravě do tisku. Všem příznivcům děkujeme za podporu a o hotové knížce vás budeme zavčas informovat.
Osobností Moravy 2018 ve třetím ročníku internetové ankety, pořádané stejnojmennou iniciativou (http://osobnost.moravy.eu/) se stal odborník na úpravy okrasných a parkových ploch, botanik, znalec přírody a zakladatel arboreta Makču Pikču u obce Paseka Radim Slabý, který obdržel 8456 hlasů z celkového počtu 19412 hlasů. V předchozích ročnících se Osobností Moravy stali novinář a spisovatel dr. Jiří Jilík a hudebník a skladatel Jiří Pavlica.
Kdysi skandální román Džuničiró Tanizakiho je dnes spíše zajímavým svědectvím o společenské atmosféře Japonska padesátých let.
Mezinárodní hudební festival Moravský podzim nabízí jedinečnou příležitost setkat se s předními domácími a zahraničními interprety vážné hudby.
Vzpomínky Františky Klementové z Bučovic jsou svým obsahem i vypravením kandidátem na knihu roku 2013. I bez účasti v soutěžích.
Sborník úvah literárních teoretiků o fungování cenzury přináší řadu zajímavých postřehů, příliš snadno však sklouzává do módní relativizace a cynismu.
Mezinárodní festival 4 + 4 dny v pohybu, který se koná v Praze od pátku do příští soboty, představuje současné výtvarníky, hudebníky a tanečníky nikoli jako skleníkové exoty, ale jako nedílnou součást velkoměstského prostoru.