Příloha Kulturních novin Příloha Offformat
březen 2017
Hořící brambor
Výstava, která na svou vernisáž v jihlavské Oblastní galerii Vysočiny přilákala historicky největší počet návštěvníků (hned po výstavě Františka Skály), představuje práce jihlavské rodačky, přední malířky naší současné mladší generace Denisy Krausové.
Název výstavy Denisy Krausové, Hořící brambor , nám evokuje cosi známého, blízkého; brambor jako jednu ze základních složek naší stravy, ještě nedávno doménu a symbol Vysočiny, půdu, zemitost, brambory pečené v popelu a s nimi romantizující aluze n ... více »
VýTěr 2017 (výtvarník + teoretik vytřou světu zrak):
Otevřená výzva galerie OFF/FORMAT pro výtvarníky a teoretiky
Potkávají se mladí teoretici s výtvarný mi um ělci? Potřebuje výtvarník teoretika? A co z toho má divák? Společensky prospěšná akce Výtěr je především přílež itosť í k seznámení a spolupráci výtvarníků a teoretiků. Přihlaste se do 17. dubna 2017! ... více »
Buď v klidu
V brněnské galerii Klubovna skončila první ze série „izraelských výstav“, KEEP CALM Rony Sternové. Galerie Klubovna se zaměřuje především na socio-politická témata v současném umění. Působivý samonosný text kurátorky Marty Fišerové zde přinášíme dílem jako nepřímou pozvánku na následující izraelskou výstavu Wallmarks (vernisáž 8. března), dílem jako avízo na dubnovou výstavu v galerii OFF/FORMAT, kde bude Marta naopak figurovat v pozici umělce.
Sunny, yesterday my life was filled with rain. Sunny, you smiled at me and really eased the pain. The dark days are gone, and the bright days are here. My Sunny one shines so sincere. Sunny one so true, I love you. (1) „Sunny…“ zaznělo v mé hlav ... více »
V poměru k času
Vnímat velkolepé drama nad našimi hlavami a okolo nás, naplnit si jím smysly a dráždit představivost. Konfrontovat přirozeně plynoucí přírodní čas s tím naším, nerovnoměrným a abstraktním. Prožít křehkou vzájemnost ekosystémů a uvědomit si naši závislost, sledovat intervence civilizačních vlivů. Či metafyzičtěji, lapat stíny struktury univerza za chaosem živlů?
Oko kamery, sluch a cit nejrůznějších snímacích senzorů, percepce zpracovaná digitálním nervem a v podobě časosběrného záznamu otištěná do paměti fotografie, videa, sonické intervence či multimediální instalace. Michal Kindernay nechává tyto umělé o ... více »
Když si DOX čte pod lavicí
Připomenutí diskuze, která vyvřela na začátku letošního roku v souvislosti s (ne)udělováním grantů v oblasti kultury. Klíčem je zřejmě pravidlo úplné výměny grantové komise, které s sebou nese přerušení kontinuity městské podpory, ale také otázka vlivu magistrátu na rozhodování komise.
Centrum současného umění DOX neuspělo v grantovém řízení. Pražský magistrát tím vysílá signál o jeho nepotřebnosti, přísně řečeno. Nebo mírněji: dává najevo, že prioritní zájmy města jsou jinde, konkrétně ve Společnosti Jindřicha Chalupeckého, v Mus ... více »