Čtrnáctideník Kulturní noviny
21. číslo neděle 19. 5. 2013
Jak zvýšit výrobu dětí?
Naše země má problémy s porodností a s rodičovskou politikou. Desatero Oranžového klubu je - i se všemi slabinami - prvním a rázným výkopem k důkladnému zamyšlení nad těmito problémy. A to i v kontextu minulosti.
Píšu tento článek v souvislosti s vydáním Desatera opatření (s podtitulem: Jak pomoci rodičům ) zveřejněného na Den matek 12. května. Je to soubor návrhů Oranžového klubu, skupiny sociálních demokratek, který by měl - pokud jej ČSSD přijme do ... více »
Cirkevná reforma v duchu Františka z Assisi? (2. část)
Pokračování bilančního projevu významného švýcarského teologa u příležitosti letošního udělování Ceny Nadace Herberta Haaga v Luzernu.
III. Tretia otázka sa vynorila nielen vtedy, ale je aktuálna stále i dnes: Nenarazí reforma cirkvi na vážny odpor? Mnohí v katolíckej cirkvi, ale i mimo nej, majú samozrejme nádej, že pápež bude mať dosť energie na to, aby dokázal uvoľniť nah ... více »
Živočichopis jedné redakce
"V novinách to tak chodí - to, co bylo včera nejdůležitější na světě, je dneska bezvýznamné," píše Tom Rachman ve svém románu z mediálního zákulisí.
Román londýnského rodáka žijícího v Kanadě Toma Rachmana (1974) Imperfekcionisté je debut, jak má být: drzý, vtipný, svižný. Bourá jeden z konstitutivních mýtů současného světa, tedy představu, že pracovníci médií jsou vysoce kompetentní profes ... více »
"Tato láhev vína je pro Cholina"
Igor Cholin (1920-1999) byl ruský básník a spisovatel, který mohl své texty začít legálně vydávat až v posledním desetiletí svého života.
Igor Cholin (1920-1999) byl ruský básník a spisovatel, který mohl své texty začít legálně vydávat až v posledním desetiletí svého života. Do té doby mu oficiálně v tehdejším Sovětském svazu publikovali pouze verše pro děti. Igor Cholin patřil k u ... více »
Důkaz, že jsme
Příběhy o živých lidech, jejichž protokoly a fascikly jsou v dnešní stínové době pokládány za skutečnější důkaz existence než sama jejich existence.
Ahoj. Jmenuju se Eunice, je mi pětatřicet, jsem z Portugalska a někdy mám pochybnosti, zda existuji." Eunice sedí u pultíku, na kterém je položený notebook, obličej jí nasvěcuje malá lampička a její projev snímá kamera zabudovaná v počítači, která ... více »